طراحی سایت حرفه ای | مزایای داشتن یک وب سایت حرفه ای چیست ؟


طراحی سایت حرفه ای | مزایای داشتن یک وب سایت حرفه ای چیست ؟


اگر به دنبال یک شرکت برای طراحی سایت کسب و کارتان به صورت حرفه ای می باشید ، به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری حتما این مقاله را مطالعه نمایید . به شما قول می دهم پس از مطالعه این مطلب ، می توانید با خیال راحت قرارداد طراحی سایت حرفه ای خود را با شرکت های طراحی سایت امضا کنید و صاحب یک وب سایت حرفه  ای شوید .

معنی طراحی وب سایت حرفه ای :

با جستجوی کلمه کلیدی " طراحی سایت حرفه ای " در گوگل سیل عظیم شرکت هایی که ادعا می کنند طراحی سایت را به صورت حرفه ای انجام می دهند را مشاهده می نمایید . آیا همگی آنها یک تعریف واحد از طراحی سایت  حرفه ای دارند ؟
آیا اگر در وب سایتی همه موارد زیر رعایت شده بود , دیگر به یک سایت حرفه ای تبدیل شده است ؟ مواردی مثل :

  • طراحی داینامیک
  • طراحی واکنش گرا
  • سرعت بارگذاری و یا لود بهینه
  • کد نویسی مناسب برای موتورهای جستجو
  • عدم نیاز به برنامه نویسی برای ثبت محتوا و یا تولید وبلاگ
  • بهره بردن از یک کنترل پنل حرفه ای برای مدیرت وب سایت و بروز رسانی هایش

این ها همه مواردی هستند که از لحاظ من امکانات ابتدایی یک وب سایت محسوب می شوند و در دنیای امروز دیگر به آن ها امتیاز و یا حرفه ای بودن گفته نمی شود . این ها همه امکاناتی هستند که اگر وب سایتی آن ها را نداشته باشد , از لحاظ من دیگر وب سایت نمی باشد و شاید کاتالوگ اینترنتی برای او اسم بهتری باشد .

من در این نوشته می خواهم وجود 1 فاکتور اساسی را در طراحی سایت با شما در میان بگذارم ، که از دیدگاه من یک سایت را به یک سایت حرفه ای تبدیل می کند ، در واقع من می خواهم تعریف خودم را از طراحی سایت حرفه ای با شما بازگو نمایم :

یک سایت حرفه ای نباید برای صاحبش به یک چاه هزینه تبدیل شود !!!
طراحی سایت حرفه ای

به اعتقاد من ، وب سایتی حرفه ای می باشد که صاحب آن وب سایت برای هر تغییر یا توسعه ای , مجبور نباشد یک صورت حساب سرسام آور پرداخت نماید و روزها منتظر این تغییرات از سمت شرکت طراحی سایت طرف قراردادش باشد . یعنی هر زمان که  اراده به اضافه کردن و یا ویرایش فرایند خاصی از وب سایت خودش را گرفت ، این کار با کم ترین هزینه و در حداقل زمان ممکن ، میسر شود . این تغییرات و یا افزایش ها شامل موارد زیر می تواند باشد :

  • تغییر رابط کاربری
  • توسعه وب سایت
  • تغییر کاربری وب سایت
  • اضافه کردن فرایند های جدید
  • تغییر ظاهر و گرافیک وب سایت
آیا این گونه تغییرات با صرف هزینه ای اندک امکان پذیر می باشد ؟

بله , با طراحی سایت به صورت ماژولار در سطوح مختلف معماری مهندسی نرم افزار ، این تغییرات به راحتی امکان پذیر می باشد . در واقع هسته اصلی وب سایت و معماری که در آن به کار رفته شده ، امکان پذیر بودن این تغییرات را ضمانت خواهد کرد . زمانی که هسته وب سایت شما از چندین لایه تشکیل شده باشد و وابستگی لایه های مختلف همه مدیریت شده باشند , آنگاه می توانم این اطمینان را به صاحب آن وب سایت بدهم که حداقل چند سال برای تغییرات وب سایت خودش ، احتیاج به هیچ شرکت یا برنامه نویسی نخواهد داشت . و این یعنی صرفه جویی در هزینه ها و کاهش زمان بروزرسانی های متعدد , یعنی طراحی یک سایت کاملا حرفه ای .

اگر زمانی خواستید با شرکتی قرارداد طراحی سایت ببندید ، دوستانه پیشنهاد می کنم که از آن شرکت بخواهید فاکتور توسعه پذیر بودن و ماژولار بودن وب سایت را در قرارداد شما ذکر کند . به این معنی که توسعه در وب سایتتان با کمترین هزینه امکان پذیر باشد و یا با تغییر رابط کاربری و یا گرافیک وب سایت در آینده , طراحی سایت حرفه ای مجبور نشوید صورت حساب کمر شکنی را پرداخت نمایید !!!


شرکت طراحی سایت حرفه ای

لازم است که دوباره اشاره کنم ، تعریف طراحی سایت حرفه ای از دیدگاه شرکت های طراحی سایت ممکن است متفاوت باشد . من از دیدگاه خود , مهمترین عامل تبدیل یک سایت را به یک سایت حرفه ای با شما در میان گذاشتم . به امید آن که این مطلب توانسته باشد تاثیر کوچکی در آینده تجاری کسب و کار شما داشته باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.