یکی از دغدغه های صاحبان مشاغلی که واحد ارتباط با مشتری به صورت تلفنی دارند , ارتقا سطح کیفیت پاسخ گویی کارمندان با مشتری ها می باشد. سیستم نظرسنجی الستیکس در سیستم تلفنی های مبتنی بر ویپ ( الستیکس و یا استریسک ) هوشمندانه ترین راهکار خواهد بود .
به عنوان مثال شما یک تیم پشتیبانی تلفنی دارید و می خواهید از نحوه برخورد کارمندان خود با مشتری ها که در واقع سرمایه کسب کار شما هستند آگاه باشید . اولین اقدام برای ارتقا کیفیت پاسخ گویی کارمندان شما , تحلیل اطلاعاتی می باشد که از سمت خود مشتریان در اختیار شما گذاشته خواهد شد . در مرحله بعدی اتخاذ تصمیمات مدیریتی بر اساس داده هایی است که در اختیار دارید . سیستم نظرسنجی مبتنی بر الستیکس و یا استریسک ابزاری به جهت جمع آوری همان اطلاعاتی است که شما نیاز دارید . معمولا در مراکز پاسخگویی تلفنی از سیستم های Voipp استفاده می شود و یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین آن ها سیستم های مبتی بر استریسک می باشد که شاید در میان آنها الستیکس از همه محبوب تر باشد .
از این رو بر آن شدیم که برای این سیستم تلفنی ( Elastix و Asterisk ) یک ماژول نظرسنجی تهیه کنیم . با استفاده از این ماژول بعد از اتمام تماس ، سیستم به صورت خودکار به ماژول نظرسنجی متصل می شود و کاربر یا همان مشتری می تواند به نحوه پاسخگویی اپراتور از طریق صفحه کلید تلفن امتیاز دهی کنید .
شما به عنوان مدیر سیسنم می توانید از طریق پنل وبی که این ماژول در اختیارتان قرار می دهد وضعیت نظرات را برسی کنید آنها را مقایسه و یا روی نمودار ببنید .
یکی از ویژگی های بارز این ماژول امکان شیفت بندی اپراتور ها برای استفاده از یک داخلی است . شما می توانید ساعات کاری هر اپراتور را تعیین کنید تا سیستم نظرات را در آن ساعت برای کاربر واقعی ثبت نمایید .
شما برای پیاده سازی این ماژول نظرسنجی تلفنی احتیاج به صف بندی اپراتورها نخواهید داشت . هر اپراتوری در هر دپارتمانی قابلیت اتصال به این ماژول را خواهد داشت . فقط کافیست شما نام و کد آن اپراتور را به ماژول معرفی نمایید تا از پس مشتریان شما بعد از اتمام مکالمه به آن اپراتور امتیاز دهند .
ماژول نظرسنجی الستیکس می تواند برای نظرسنجی تلفنی در زمان های دیگر هم کاربرد داشته باشد به عنوان مثال با ترکیب ماژول تماس خودکار و ماژول نظرسنجی می توانیداز هر نوع عملکردی نظرسنجی تهیه کنید بدین صورت که سیستم به صورت خودکار با مشتری تماس بگیرد و آنها را به نظرسنجی متصل کند . شما هم می توانید نتیجه ماژول نظرسنجی استریسک را از طریق پنل وب پیگیری کنید .
با استفاده از سیستم نظرسنجی استریسک یا الستیکس و یا ماژول نظرسنجی استریسک می توانید در هر ماه برای بهترین اپراتور تشویق و برای بدترین اپراتور تنبیهی در نظر بگیرید و کارایی سیستم پاسخگویی خود را بالا ببرید.