10 روش برای افزایش متابولیسم بدن (1)

رژیم لاغری سریع

بالا بردن میزان متابولیسم بدن، یکی از دغدغه‌های افراد خصوصا کسانی که رژیم کاهش وزن دارند، می‌باشد. اما اینکه بدن چگونه و با چه سرعتی کالری بسوزاند، به چندین علت بستگی دارد. بعضی افراد به طور ژنتیکی متابولیسم بالایی دارند. معمولا مردان حتی در زمان استراحت، متابولیسم بالاتری دارند. برای بیشتر افراد میزان متابولیسم بعد از 40 سالگی کاهش می‌یابد. اگرچه ما نمی‌توانیم سن، جنس و ژنتیک خود را کنترل کنیم، اما راه‌های دیگری برای افزایش متابولیسم وجود دارد. در این مقاله به 10 مورد از این روش‌ها اشاره می‌شود.

  

 

عضله سازی کنید

 

بدن به طور مداوم در حال سوزاندن کالری است، حتی زمانی‌که فعالیت  رژیم لاغری خاصی انجام نمی‌دهید. میزان متابولیسم پایه در افرادی که عضلات بیشتری دارند، بالاتر است. زیرا بافت عضلانی نسبت به بافت چربی، کالری بیشتری مصرف می‌کند.

 

ورزش هوازی انجام دهید

 

اگرچه در طی ورزش‌های هوازی، عضله ساخته نمی‌شود، اما متابولیسم رژیم لاغری را ساعت‌ها پس از پایان ورزش بالا نگه می‌دارد. تمرینات شدیدتر، افزایش بیشتر و طولانی‌تر در میزان متابولیسم پایه دارند.

 

رژیم لاغری

زیاد آب بنوشید

 

بدن برای متابولیسم مواد غذایی و فرآیند‌های مختلف به آب نیاز دارد. حتی اگر آب  رژیم لاغری بدن شما اندکی کم شده باشد، متابولیسم افت می‌کند. در یک مطالعه بزرگسالانی که 8 لیوان آب یا بیشتر در روز می‌نوشیدند را نسبت به افرادی که 4 لیوان  رژیم لاغری آب می‌نوشیدند بررسی کردند. نتیجه نشان داد کسانی که میزان بیشتری آب نوشیدند، کالری بیشتری می‌سوزاندند. برای این منظور، قبل از وعده‌های  رژیم لاغری غذایی و میان وعده‌ها، یک لیوان آب یا نوشیدنی‌های شیرین نشده مصرف کنید و برای میان وعده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه که به طور طبیعی حاوی آب هستند، استفاده کنید.

 

از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده کنید

 

بعضی از ترکیبات موجود در نوشابه‌های انرژی‌زا متابولیسم را افزایش می‌دهند. رژیم آنلاین آن‌ها مقدار زیادی کافئین دارند که باعث افزایش سوخت و ساز مواد غذایی شده و انرژی مورد نیاز برای بدن را فراهم می‌کند. بعضی از آن‌ها حاوی یک نوع اسید رژیم آنلاین آمینه به نام تورین می‌باشند که باعث افزایش متابولیسم شده و به سوخت چربی‌ها کمک می‌کند. اما استفاده از این نوشیدنی‌ها باعث ایجاد مشکلاتی مانند افزایش فشار خون، اضطراب و مشکلات رژیم آنلاین خواب در برخی افراد می‌شود. البته مصرف این نوشابه‌ها برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌شود. برای دریافت رژیم آنلاین بر روی آن کلیک نمایید . 

 

رژیم آنلاین

تعداد وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید

 

هنگامیکه افراد وعده‌های غذایی حجیم می‌خورند و بین وعده‌ها فاصله زیادی وجود دارد، متابولیسم رژیم آنلاین بدن بین وعدههای غذایی افت می‌کند. خوردن وعده‌ها یا میان وعده‌های کوچک هر 3 تا 4 ساعت یکبار، متابولیسم را بالا نگه می‌دارد، بنابراین شما کالری رژیم آنلاین بیشتری در طول روز می‌سوزانید. چندین مطالعه نشان داده‌اند، افرادی که میان وعده‌های منظم دارند، در زمان صرف غذا کمتر می‌خورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.