عوامل ایجاد کننده چاقی

رژیم لاغری سریع

چاقی علل متعدد و مختلفی دارد ولی هر علت درونی یا بیرونی که با اختلال در تعادل بین انرژی وارد شده به بدن و انرژی مصرفی و یا جذب و دفع مایعات و مواد مصرفی دیگر همراه باشد افزایش وزن حاصل می شود.

   ادامه مطلب ...

10 روش برای افزایش متابولیسم بدن (2)

رژیم لاغری سریع

افزایش متابولیسم بدن برای تمام افرادی‌که مراقب وزن خود هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در مطلب 10 روش برای افزایش متابولیسم بدن (1) ، به 5 روش که به افزایش متابولیسم کمک می‌کند، اشاره شد. در این مطلب به 5 روش دیگر می پردازیم.

   ادامه مطلب ...

سلامت پوست حین رژیم های کاهش وزن

رژیم لاغری سریع

بسیاری از افراد، زمانی که حرف از رژیم های کاهش وزن می شود، به یاد تجربیات تلخی می افتند. تجربه ی شخصی خود یا اطرافیان، که با رژیم کاهش وزن، پوست آنها افت کرده، و زیبایی و شادابی قبل از رژیم را از دست داده و این باعث واهمه از رژیم برای آنها شده. یکی از نکات مهم در این رابطه، پیروی از رژیم های خودسرانه و غیر اصولی است که فرد از بسیاری از موادمغذی محروم شده و چنین مشکلاتی برای او پیش می آید.با رعایت نکات زیر، تا حدود زیادی می توان از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کرد.

   ادامه مطلب ...

10 روش برای افزایش متابولیسم بدن (1)

رژیم لاغری سریع

بالا بردن میزان متابولیسم بدن، یکی از دغدغه‌های افراد خصوصا کسانی که رژیم کاهش وزن دارند، می‌باشد. اما اینکه بدن چگونه و با چه سرعتی کالری بسوزاند، به چندین علت بستگی دارد. بعضی افراد به طور ژنتیکی متابولیسم بالایی دارند. معمولا مردان حتی در زمان استراحت، متابولیسم بالاتری دارند. برای بیشتر افراد میزان متابولیسم بعد از 40 سالگی کاهش می‌یابد. اگرچه ما نمی‌توانیم سن، جنس و ژنتیک خود را کنترل کنیم، اما راه‌های دیگری برای افزایش متابولیسم وجود دارد. در این مقاله به 10 مورد از این روش‌ها اشاره می‌شود.

  

ادامه مطلب ...

انواع چاقی

به طور قطع چاقی علل متعدد و مختلفی دارد. ولی هر علت درونی یا بیرونی که با اختلال در تعادل بین انرژی وارد شده به بدن و انرژی مصرفی و یا جذب و دفع مایعات و مواد مصرفی دیگر همراه باشد ،

  ادامه مطلب ...