10 روش برای افزایش متابولیسم بدن (2)

رژیم لاغری سریع

افزایش متابولیسم بدن برای تمام افرادی‌که مراقب وزن خود هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد. در مطلب 10 روش برای افزایش متابولیسم بدن (1) ، به 5 روش که به افزایش متابولیسم کمک می‌کند، اشاره شد. در این مطلب به 5 روش دیگر می پردازیم.

   

ادویه را به غذاهای خود اضافه کنید

 

ادویه‌ها دارای موادی طبیعی هستند که متابولیسم را افزایش می‌دهند. مثلا اضافه کردن فلفل به غذاها باعث افزایش متابولیسم می‌شود. البته این اثر کوتاه مدت است، اما اگر به طور غالب غذاهای ادویه‌دار مصرف کنید، اثرات آن بیشتر خواهد شد.

 

از منابع پروتئینی استفاده کنید

 

بدن برای هضم پروتئین، کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و چربی مصرف می‌کند. از یک رژیم متعادل که دارای سهم کافی از منابع پروتئین است، پیروی کنید. منابع  رژیم لاغری خوب پروتئین، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ، آجیل و لبنیات هستند.

 رژیم آنلاین

قهوه تلخ بنوشید

 

قهوه به دلیل داشتن کافئین، سبب افزایش کوتاه مدت در متابولیسم می‌شود. همچنین رژیم لاغری به کاهش خستگی و افزایش استقامت در طول ورزش کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

 

چای سبز بنوشید

 

چای سبز علاوه بر اثرات مفید بر سلامتی، به دلیل دارا بودن کافئین و کاتچین رژیم لاغری باعث افزایش متابولیسم تا چند ساعت می‌شود. تحقیقات پیشنهاد می‌کنند نوشیدن 2 تا 4 فتجان چای سبز یا اولونگ، به میزان 17% متابولیسم را در طول ورزش افزایش می‌دهد. برای دریافت رژیم لاغری بر روی تصویر زیر کلیک نمایید .

رژیم لاغری

از رژیم‌های بسیار کم کالری اجتناب کنید

 

درست است که رژیم‌های بسیار کم کالری به کاهش وزن کمک می‌کند، اما به رژیم لاغری سریع قیمت از دست دادن عضلات تمام می‌شود. که خود باعث کاهش میزان متابولیسم می‌شود. نتیجه نهایی این رژیم‌ها این است که بدن شما کالری کمتری رژیم لاغری سریع می‌سوزاند و سریعتر از قبل، وزن اضافه می‌کند.

 

کاتچین: یک آنتی اکسیدان می‌باشد که در چای سبز به میزان زیادی وجود دارد. از  رژیم لاغری سریع دیگر نقش‌های آن، افزیش مصرف انرژی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.