لزوم استفاده از طراحی پورتال در سازمان

مفهوم طراحی پورتال

طراحی پورتال در لغت به معنای دروازه یا درگاه می باشد . ولی در دنیای اینترنت معنای دیگری دارد . طراحی پورتال را می توان این گونه تعریف نمود : دروازه ای از اطلاعات و اسناد با اهمیت در یک یا چند سازمان که به صورت طراحی پرتال یکدست و طبقه بندی شده در محیط های تحت وب در اختیار شما قرار دهد و می توانید در آن ها تغییر و یا نسخه های جدید از اطلاعات به وجود بیاورید .

  

هدف طراحی پرتال

در سازمان های بزرگ با حجم اطلاعات زیاد است و روز به روز طراحی پرتال حجم این اطلاعات زیاد می شود یکی از مزایای مهم یک پورتال سازماندهی و طبقه بندی اطلاعات می باشد که جستجو و پیدا نمودن یک اطلاعات خاص در این  طراحی پرتال حجم عظیم از اطلاعات کاری ناممکن می باشد که به وسیله پورتال این مشکل رفع شده است . حال می رسیم به توضیح هدف از طراحی پرتال در سازمان , همانطور که می دانید شرط اول پایداری یک سازمان رعایت نظم می باشد . هدف یک سازمان از طراحی پرتال ارتقا کسب و کار بر پایه اهداف آن سازمان و فراهم نمودن موقعیت برای کاربران جهت دسترسی , تغییر و یا اضافه نمودن اطلاعات و همچنین انجام وظایف محول شده به آن ها بدون  طراحی پرتال محدودیت زمانی و مکانی می باشد.


طراحی پرتال

مزایای طراحی پرتال

از مزایای طراحی پرتال برای سازمان می توان به این موارد اشاره نمود :

  1. کاهش در هزینه ها
  2. مدیریت آسان اطلاعات
  3. افزایش رضایت مشتریان
  4. تنوع در ارائه سرویس ها و خدمات
  5. افزایش امنیت در حفظ اطلاعات سازمان
  6. امکان تصمیم گیری نزدیک به اهداف سازمان و نظارت بهتر توسط مدیران
  7. استفاده از پورتال یک برتری در رقابت میان سازمان ها دولتی و خصوصی به حساب می آید

انواع طراحی پورتال

    1. پورتال های تجاری
    2. طراحی پورتال های سازمانی
    3. پورتال های علمی و فرهنگی
    4. پورتال های تخصصی و عمومی
    5. طراحی پورتال شرکتی و موسسه ها
    6. پورتال های سرمایه گذاری , مناقصه و سهام

طراحی پورتال


در آخر این را به عنوان یک نکته به خاطر داشته باشید اگر قصد مدیریت کسب و طراحی پورتال کارتان را به صورت غیر متمرکز را دارید مطمئناء محدودیت های زمانی و مکانی فراوانی به جهت گستردگی کسب و کارتان وجود دارد شما طراحی پورتال می توانید با ترکیب نمودن پورتال و یک اتوماسیون اداری این محدودیت ها را از بین ببرید و کسب و کار خود را از هر جا که باشید مدیریت نمایید . 

اگر فکر می کنید که به یک دگرگونی در سازمان خود و یا به تازگی سازمانی طراحی پورتال راه اندازی نموده اید که نیاز به نظم و سعی در پایدار نگه داشتن سازمان خود دارید همین حالا با کارشناسان ما به طور رایگان مشاوره نمایید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.